dinsdag 1 januari 2013

voeux sinceres

Schrik niet, ik ga niet in het frans bloggen voortaan, maar
met dit franse kaartje wil ik jullie heel veel geluk, gezondheid en creativiteit toewensen in het nieuwe jaar.
Ik kreeg dit ooit bij een verjaardagscadeautje en vond het afgelopen week weer bij het opruimen van een kastje. Vinden jullie het niet schitterend?
Op 1 januari 1906 heeft Lucienne een nieuwjaarskaart geschreven aan mademoiselle Rachel in Bruxelles om haar het allerbeste te wensen voor het nieuwe jaar.
Mijn fantasie slaat helemaal op hol bij het zien van zulke kaartjes, wie zou Lucienne geweest zijn, waar woonde ze en wat was ze van Rachel, een vriendin, zus of misschien haar schoondochter wel?
Zij kon toen niet vermoeden dat in 2013 haar nieuwjaarswens nog op een nederlands blog te bewonderen zou zijn.
Bedankt voor het kijken en voor morgen beloof ik jullie dat ik weer een kaartje zelf zal maken.
groetjes
Heleen.
 
 
 
 

2 opmerkingen:

Unknown zei

Owww... geweldig dit! Heb vandaag zelf ook zo'n schattig oud kaartje in een lijstje gedaan, ook met een hele tekst.
Ik wil je een geweldig 2013 wensen en dat we maar weer volop mogen genieten van al je blogposten!

Hilde zei

Ook voor jou een veilig 2013, vol liefde, geluk, vrede, creativiteit en vooral een sprankelende gezondheid.
Ik was ook nieuwsgierig en ben even gaan zoeken. De geadresseerde had een winkeltje van naaigerief in het hartje van Brussel.
Liefs, Hilde