woensdag 1 augustus 2012

Verjaardag in Venetie


Omdat ik ook dit jaar weer tijdens onze vakantie jarig was, we niet zo heel ver van Venetie zaten
en ik toch geen bezoek verwachtte (ha..ha...) besloten we deze dag op stap te gaan.
's Morgens vroeg vertrokken we met de trein richting Venetie, waar we als eerste de waterbus namen richting centrum.


Vanaf het water had je een mooi gezicht op het vasteland.

Op het San Marco plein was het flink druk, het was tenslotte hoogseizoen, maar zodra je een paar straatjes verder was viel de drukte erg mee.

Deze duiven hadden de rust van een lantaarnpaal opgezocht....
 
Prachtige gebouwen,


Overal schattige balkonnetjes met bloemen,

Pastelkleurige huizen met hun voeten in het water,

Deze gondelier wacht op klanten, we waren gewaarschuwd niet in een gondel te stappen, dit schijnt gigantisch duur te zijn .
 
Er was zoveel te zien dat een dag veel te kort was, ik wil zeker nog een keer terug om o.a.de prachtige gebouwen van binnen te bekijken.

Op mijn gezondheid ! (was tenslotte jarig die dag !).
Posted by Picasa

6 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een heerlijke plek om je verjaardag te vieren, Heleen! Geweldige foto's ook, dat wordt weer lekker scrappen straks :o)

Tineke van der Linden zei

Prachtige foto's! Mooie gebouwen en heerlijk weer had je.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag, en proost ;-)
Groetjes Tineke

Anita Meijer zei

Gefeliciteerd met je verjaardag Heleen en wat een schitterende foto's heb je geplaatst, super. Geniet nog lekker van je vakantie.
Groetjes van Anita

Dora zei

Ik ben er ook geweest, ook veel te kort een dagje...maar zeker ook ik wil er nog eens naar terug, het is er zo enorm mooi, ook ik was er in het hoogseizoen. Ik zou er graag een paar dagen zijn, in de lente en niet hoogseizoen, met mijn camera op pad..
Schitterende foto's! En nog gefeliciteerd!!!!

Anoniem zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!! Ik zie dat je een erg leuke dag gehad hebt. Hele mooie foto's !!
Groetjes Berdien

caroline zei

gelukkige verjaardag !
mooi hé Venetie
ben daar ook geweest héél lang geleden ,
meer dan 30 jaar
maar heb er nog altijd mooie herinneringen aan
groetjes uit belgie