zaterdag 22 januari 2011

leren schrijven met een kroontjespen

De afgelopen week heb ik weer eens gescrapt, lekker aan de gang met een foto van vroeger.
Dit keer een 'oudje' van mijn man in de schoolbanken,  hij mocht schrijven met inkt en een kroontjespen. Ik heb ook nog schrijven geleerd met zo'n pen.
Wat een ramp, je had altijd inktvlekken in de schrift (en op je kleren...), het enige leuke ervan was de inktlap. Die maakte je moeder van een stapel lapjes op elkaar genaaid met in het midden een knoop, daar moest je dan je pen aan afvegen.
Gelukkig duurde het niet lang voor mij en deed de vulpen zijn intrede (ja, zo oud ben ik al.!.. ha..ha.....)
Toen ik dit papier zag van Cosmo Cricket met o.a. een kroontjespen en een inktpot moest ik gelijk aan deze foto denken, hij past perfect bij het papier.



4 opmerkingen:

Mignonnn zei

Toch is schijven met een kroontjes pen heel erg mooi. Ik heb het zelf nooit gedaan maar op mijn stage hebben ze een hele mooie kroontjes pen van glas die ik erg graag wil hebben en ook op mijn verlanglijstje staat. En die foto past erinderdaad erg goed bij.

Groetjes Mignon

Tineke van der Linden zei

Wat superleuk Heleen!!!
Ja dit papier hoort er echt bij..;)
Groetjes, Tineke

natuurlijk groen en doen zei

Had ze zaterdag bij Agriland ,dus morgen even spijbelen

creamiek zei

Hoi Heleen,

Wat is hij mooi geworden zeg en dat papier is heel leuk je had het al laten zien aan mijn.
Ik heb er ook weer nieuwe kaartjes op staan.
Gr Monique